tiap saat Allah bagi peluang

waaaaa penat hari ni terpaksa mengharungi jalan yg dipenuhi kenderaan... dengan cuaca yang sangat menguji kesabaran ditengahari untuk menunaikan kewajipan kerjaya... dalam suasana yang sangat2 tidak selesa dan mengundang rasa marah yang berlipat ganda dan mulut yang tak terlepas dari marah kereta tu kereta ni rupanya aku baru tersedar, Allah nak bagi aku pahala sabar rupanya, sabar tu sebahagian dari iman... tapi marah juga yang aku turutkan..., sayangnya Maha Pencipta kpada kita, memberi ruang untuk aku mengharungi jalan yang mencabar ditengahari, kalau yang terpancul dari mulutku, ayat2 atau kalam2 suci saat itu alangkah indahnya.... tapi marah dan sakit ati juga aku turuti...

sebenarnya pe yang dilalui itu sebenarnya peluang untuk aku, tapi sayangnya peluang itu aku tak sedar bila ia muncul.... setelah kembali sejuk nyaman dan tenang baru lah berfikir betapa itu adalah suatu anugerah dalam ujian...,

semoga hari mendatang aku lebih sedar akan sebuah peluang...... bukanya menghukum sesuatu peluang yang diberi tanpa ruang.....


kita merancang Allah juga merancang tetapi perancangan Allah itu sempurna


0 Response to "tiap saat Allah bagi peluang"

Post a Comment